Jak wyglądają przygotowania do gry?
Każda grupa prowadzona jest przez instruktora rozgrywki paintball ASG.
Instruktor zajmuje się kwestiami technicznymi, tłumaczeniem zasad, wydawaniem sprzętu, przygotowaniem oraz prowadzeniem scenariuszy. Instruktor dba również o Państwa bezpieczeństwo.
- Na początku wchodzimy do szatni i ubieramy się w mundury, rękawice oraz przygotowujemy maski, aby nam nie parowały. Tutaj też dzielimy się na drużyny: niebieskich i czerwonych (5-15min).
- Następnie tłumaczymy zasady gry (2-3min).
- Kolejnym etapem jest wybór karabinka. Gracze sami wybierają sobie karabinek. Następuje tłumaczenie jak obsługi tego sprzętu (5min).
- Całość przygotowań zajmuje około 15-25 minut w zależności od ilości osób oraz innych czynników. Rezerwując grę u nas otrzymujecie 30 minut gratis właśnie na przygotowania. Więc 1h rozgrywka to de facto około 1,5h spędzone na obiekcie.
Zasady na Magnum Arenie
- Obowiązuje bezwzględny nakaz posiadania prawidłowo założonej maski/ochrony oczu do ASG przez cały czas przebywania na terenie pola gry. Maskę można zdjąć w szatni.
- Trafiony podnosi rękę do góry, krzyczy „dostałem” i wraca do bazy po czym może wrócić do gry
- Trafienie w każdą część ciała liczy się tak samo. Jedna kulka wystarczy by być wyeliminowanym. Trafienie w tym samym momencie eliminuje obu graczy.
- Strzelamy z każdej odległości. Nie krzyczymy pif-paf.
- Nie wystawiamy samego karabinka zza ściany. Ślepe strzały są zabronione.
Na czym polega gra? Gracze wzajemnie się eliminują strzelając do siebie jednocześnie wykonując różne zadania
- Scenariusze dynamiczne i zaawansowane to gry, w których drużyny rywalizują między sobą o to, która szybciej lub lepiej wykona swoje zadania scenariuszowe
- Scenariusze proste zakładają luźną wymianę ognia między graczami
Odrodzenia - czyli co gdy dostanę kulką?
Gra skupia się na eliminowaniu przeciwników oraz zadaniach. Grę, w zależności od scenariusza można wygrać na kilka sposobów:
- zdobyć cel scenariusza (flagę, podłożyć bombę, wykraść złoto itp)
- zdominować przeciwnika – uniemożliwić mu opuszczenia miejsca odrodzeń
- koniec czasu – jeśli został przewidziany w scenariuszu
Instruktor ASG kontroluje przebieg rozgrywki. Rozpoczyna grę gwizdkiem oraz gwizdkiem ją kończy.
Możliwe formy odrodzeń po trafieniu kulką:
- wróć do bazy i graj dalej bez limitu żyć
- wróć do bazy i policz 10 sekund zanim wrócisz do gry
- odrodzenia Quake
- odrodzenia w kilka osób
- jedno życie lub limit żyć (po utracie żyć czekasz na koniec rundy)